Sunday, January 07, 2007

happy new year

Happy New Year!
It is actually "Merry Christmas!" in Macedonia. Today is the Orthodox Christmas.
I came back from Egypt. It was an amazing place. I was not so impressed with pyramids, but other things like deserts and oasis or old tombs and such are impressive. They are like things that I had never seen before. Landscape is so different. I will post some pictures soon. I liked their food too. Some dishes are similar to Macedonian dishes because of some Turkish influence, but I would say Egyptian food is more close to Asian food than Macedonian. I like the way how they use spices.

明けましておめでとうございます。というか、メリークリスマス。マケドニアでは今日がクリスマス。明日はオフィスは祭日でお休みです。
エジプトから戻ってきました。今まで見たことのない景色ばかりでびっくりしました。ぜんぜん違うんですねえ、中東って。近日中にちょっと写真アップします。エジプトごはんはトルコとかの影響もあってちょっとマケドニア料理に似ているものもあったかな。でももっと東っぽくて、アジアごはん好きな私がおいしく食べれるものばかりでした。

1 comment:

Anonymous said...

あけましておめでとうございます☆
今年も生のマケドニア情報、楽しみにしてます。
エジプトも良いでしょうね~!一度は行ってみたいです。