Sunday, April 22, 2007

ohrid night - jazz inn

Another first time experience was "staying in Ohrid." I always had only day trips. So, there was no chance to visit this Jazz bar, "Jazz Inn," until this time. I heard about this jazz bar when people are talking about there is no jazz bar in Skopje, but are in Bitola and Ohrid. It was a cool bar like the ones you can find in Harlem, NY, like Showman's. I liked the simple, classic bar counter style in the wooden interior with the dark lighting.

他にも今回の「初めて」が。いつもオフリドは日帰りだったのですが、今回は一泊しました。そして、ウワサの「Jazz Inn」へ。スコピエにはジャズバーがないんだよね、という話のときに、ビトラとオフリドにはあるんだよ、ということで聞いていた、オフリドのジャズバー。なかなかクールでした。なんかNYのハーレムあたりで見かけるジャズバーみたいなカンジ。シンプルでクラッシックなバーカウンターがあって。木を使ったインテリアで、暗い照明で。すっかり気に入りました。

No comments: