Monday, May 12, 2008

rijeka, croatia

A weekend trip to Rijeka, Croatia. Rijeka is a cute old port town on the Adriatic coast. It is nice to see the sea sometimes as a beginner surfer and diver who has not practiced for a while. It reminds me a bit of Napoli. Most worth to note is a dinner at Restaurant Kukuriku at Kastav, which is a stars-worth restaurant if Michelin comes here. I was quite surprised that Croatia is this rich country and still not an EU member, whereas Bulgaria at that level already is. My impression towards Croatia became totally positive unlike to other western Balkan countries, especially amazed that buses run almost on time, toilets are clean almost everywhere, the service level at hotels, cafes and restaurants are good (at least nobody was slow nor rude).... about which I found also at the last trip to Dubrovnik and assured again.

ちょっとクロアチアに週末旅行。アドリア海の小さな港町リエカに行ってきたんですけど、なかなかよかったです。ちょっとナポリに似ているかなあ。前にドゥブロヴニクにいった時にも思いましたがクロアチアってヨーロピアンの観光地として有名なだけあってなんだかいろいろちゃんとしているんですよねえ。感心することしかり。他の西バルカン諸国とぜんぜん違うわ。バスとかの交通も時間通りだしとか、ホテルやレストランやカフェとかのサービスとかがちゃんとしているとか、どこいってもトイレがきれいとか。ブルガリアがあのレベル(マケドニアとそう変わらない)EUに入っているのに、クロアチアがまだなんて、ぜんぜん納得いかないでしょう。リエカでとくにお勧めなのがちょっと北の方に行ったカスタフというところにある「レストラン・ククリク(にわとり)」。ミシュランがクロアチアにあったら、ぜったい星もらっているであろうと思えるクォリティでした。フレンチフュージョンとでもいいましょうか。ちょー満足。やっぱたまにはなにごともいまいちアカ抜けないマケドニアを抜け出して、ちゃんとしたサービス受けながらおいしいごはんを食べるって大事よねえ。

No comments: