Tuesday, March 20, 2007

open government day

It was an "Open Government Day" today. Lots of public visited the Government building as group tours. Students, old men and women were all over in the government with tour guides. Prime Ministers and ministers had Q&A sessions with visitors. To me, most impressive initiative was the display of ancient statues, nicely done with the museum-kind display with light-ups, in the hallways. It was much nicer display work than the one you can find in museums in Macedonia.

今日は「オープンガバメントデイ」(政府ビル公開日とでもいいましょうか)でした。学生とかおじさんとかおばさんとかのグループツアーがいっぱいビルの中をうろうろしていました。首相とか大臣とかが一般の人の質問に応えたりするイベントもあったりして、けっこう盛り上がってました。私にとっては、ホールに飾ってあった旧マケドニア王国時代の像とかのディスプレイが、マケドニアにある美術館のディスプレイよりも非常にきちんとしていたことが印象的でした。やればできるんじゃん、みたいな。

No comments: