Wednesday, June 27, 2007

simon trpceski

Simon Trpceski is a famous Macedonian pianist. He is very much internationally active. You can find him everywhere. http://www.simontrpceski.com/
Last week, he was in Macedonia, doing "Concert marathon" for 2 days. Well, I went to the 2nd day, it was 3 hours performance in a warm room. Indeed, it was like marathon, requiring endurance. But it was fun. He played with his students and other talented young Macedonian musicians. It was like a promotion event for those young people.

シモン・トルプチェスキは世界で活躍している有名マケドニア人ピアニストです。先日、スコピエで二日間にわたる彼の「コンサートマラソン」なるものがあったので、二日目だけ行ってみました。いやいやそれでも十分「マラソン」でした。エアコンの利きが悪い暑い部屋で三時間。耐久性が要求されました。でも楽しかったですよ。すごく楽しそうにピアノ弾くんですよね、彼は。そして彼の生徒やら才能のあるマケドニア人の若いミュージシャンやらとのパフォーマンスもなかなかよかったです。若者のプロモーションの場だったのかしら、ってカンジでしたけど。

2 comments:

Anonymous said...

こんにちは、名古屋に住んでいるマケドニア人のマリオです。

このブログを奥さんが見つけて大変気に入ってます。全部詳しくて正しいを伝えてくれてありがとうございます。
ちなみになぜマケドニアに住んでいらっしゃるのですか。

napomi said...

こんにちは。
マケドニア人の方も見ていらっしゃるんですか。。。ありがとうございます。
ちなみにマケドニアに住んでいるのはお仕事のためです。