Saturday, July 14, 2007

beer festival in prilep

There was a beer festival in Prilep. Went there to check out. It seems it is a big thing for Prilep every year. This year it is said 400,000 people came for this 2 days event. Out of 2 million population of Macedonia, 20% came. Sounds big. The main street was closed about 500m, and there were bunch of similar stalls selling similar skara (Macedonian grills) and beers (Skopsko and Dab, both are Macedonian beer). Well, from a Japanese point of view, it was like a street fair in front of a neighborhood shrine.

プリレップでビアフェスティバルなるものがあったので行ってきました。毎年行われるビアフェスティバルはプリレップでは大イベントらしく、ニュースで今年は二日間で40万人来ました、とか言ってました。そりゃあ総国民人口二百万人のうちの20%が来るんじゃ、大きなイベントですなあ。メイン道路を500mくらい封鎖して、スカラ(マケドニア風BBQ)とマケドニアビール(スコプスコとダブ)の出店がいくつか出てたくらいなんで、んー、まあ日本で言えば、そこらへんの神社の前の出店イベントくらいかな、というカンジでした。

No comments: