Monday, March 12, 2007

gusto

Unfortunately, my favorite Pastis was gone out of business in the end of the last summer. Then, Gusto opened in the fall at the place where used to be Pastis. Since Pizza is not my favorite kind of food, I am disappointed that there is no more smoothie and cute, unique cuisine in Skopje. But still, it is still worth to go for lunch since there are not many restaurants that serve light meals for lunch with good soup and salad in Skopje. I kind of like their panini style sandwich too. Gusto seems a favorite of many foreigners. Every time I go there, I meet foreigners I know.

残念ながら私がお気に入りだった「パスティス」は夏の終わりに閉まってしまい、秋には同じ場所にこのピザ屋「ガスト」がオープンしました。ピザとかあんまり食べない私にとっては別にうれしくない変化で、どっちかというとパスティスのストロベリーバナナスムージーとかちょっと変わったかわいいチキンスープとかの方があって欲しいと今でも思います。なんせスコピエにはそういうところ、他にはありませんから。まあ、それでもなんだかんだといって、私も行ってるんですけどね、ガスト。やっぱ軽いランチが食べられるレストランってそう数ないもんですから。スープとサラダがけっこうおいしいし、パニーニ風のサンドイッチもお気に入りかも。ピザ食べない人でも食べるもんはけっこうあるんです。けっこう外国人に人気があって、行くたんびに知っている人に会ったりします。

2 comments:

Anonymous said...

パスティスはなぜ閉まっちゃったのだ?割高だったとか?
mik

napomi said...

ねー、なんででしょ。けっこうちゃんと人入っていたのになあ。